Trwa przesyłanie formularza, prosimy czekać.
Sonda paliwa
DOKŁADNOŚĆ POMIARU CYFROWEJ SONDY DO POMIARU PALIWA
- Należy zdecydowanie odróżnić dokładność teoretyczną podawaną w parametrach technicznych cyfrowych sond do pomiaru ilości paliwa w baku od rzeczywistej dokładności pomiaru poziomu paliwa w baku, jaką można uzyskać w określonych warunkach eksploatacji pojazdu czy maszyny.
- Teoretyczna dokładność pomiaru ilości paliwa w baku zależy od zastosowanej przez producenta sond technologii pomiaru poziomu lub objętości paliwa w baku i wynosi zazwyczaj około od 0.5% do 0.1%. Jest to dokładność, jaką można uzyskać w warunkach laboratoryjnych
- W warunkach rzeczywistych występują dodatkowe czynniki, które mają wpływ na dokładność pomiaru ilości paliwa w baku takie, jak:
- różnica temperatur paliwa podczas jazdy i na postoju (zależy od pory roku) można ostrożnie przyjąć że wahania występują w zakresie 20-30 stopni C (paliwo podczas jazdy jest dodatkowo podgrzewane ponieważ służy do chłodzenia pompy wtryskowej silnika) powoduje to zmianę objętości paliwa i dodatkowy błąd na poziomie 1.5-2.0%
- tak zwane chlupotanie paliwa w baku nawet po zastosowaniu różnych technik i zamontowaniu sondy centralnie na środku baku powoduje dodatkowy błąd rzędu 0.5 do 1.0% ( w przypadku maszyn które pracują w trudnych warunkach ten błąd może sięgnąć 3%)
- błąd kalibracji baku nawet przy starannym montażu wynosi w granicach 0.5-1.0% (przy bardzo nietypowym kształcie baku możne wynieść 2-3%)
- Maszyny często mają nieregularny kształt baku oraz pracują w bardzo trudnych warunkach, dlatego błędy pomiaru ilości zużytego paliwa mogą być większe nawet o 2-5% niż przypadku samochodów.
- W przypadku pojazdu wyposażonego w dwa zbiorniki paliwa montujemy dwie niezależne cyfrowe sondy do pomiaru paliwa, nasz rejestrator jest przystosowany do jednoczesnego pomiaru poziomu paliwa w dwóch bakach.